Всеукраїнський експеримент

"Гуманізація навчально-виховного процесу в сучасній освіті"

Входження України в ХХІ століття відзначається передусім характером тих масштабних змін, які сьогодні відбуваються у вітчизняній системі освіти. Мова йде не просто про окремі вдосконалення тих чи інших напрямків освітньої практики, а про перехід системи освіти на якісно новий рівень функціонування.

Напрямки модернізації вітчизняної системи освіти закладені в Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті. «В Україні, - підкреслюється у документі, - має стверджуватися стратегія прискореного, випереджувального інноваційного розвитку освіти і науки; повинні забезпечуватися умовидля формування особистості, яка здатна до самоосвіти, саморозвитку, самореалізації, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити, прагне змінити на краще своє життя та життя своєї країни».

В центрі уваги за доктриною, законами, концепціями про освіту виступає компетентна, конкурентна і, найголовніше, духовна особистість.

Основою змістової характеристики сучасних освітніх реформ є її гуманістична спрямованість. Ідеєю гуманізації просякнуті, мабуть, всі різноманітні аспекти освіти: навчання, виховання, міжособистісні стосунки педагогів та учнів, інноваційні освітні технології, моделі розвитку школи, управління освітою тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 901