Положення про науково-методичну раду школи

1.Загальні положення

1.1. Методична рада школи- колективний громадський професійний орган об'єднує на добровільній основі членів педагогічного колективу освітнього закладу з метою здійснення керівництва методичною (науково-методичною) діяльністю.

1.2. Методична рада координує роботу підструктур методичної служби, спрямовану на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інновацій, дослідно-експериментальної та науково-дослідницької діяльності педагогічного колективу.

2. Мета і завдання діяльності

2.1. Мета діяльності методичної ради - забезпечити гнучкість оперативність методичної роботи освітньої установи, підвищення кваліфікації педагогічних працівників формування професійно значущих якостей вчителя, класного керівника, вихователя, зростання їхньої професійної майстерності.

2.2. Завдання методичної ради:

- створити згуртований колектив однодумців, які дбайливо зберігають традиції школи, прагнуть до постійного професійного самовдосконалення навчальних процесів в установі, підвищення продуктивності викладацької діяльності;

- сприяти пошуку та використанню у навчально-виховній роботі сучасних методик, форм, засобів та методів викладання, нових педагогічних і навчальних технологій;

- вивчати професійні здобутки вчителів, класних керівників, узагальнювати цінний досвід кожного і впроваджувати його в практику роботи педколективу;

- широко інформувати про досвід закладу у пресі, засобах Інтернет, теле-радіомовлення з метою використання досвіду в інших навчальних закладах;

- створювати умови для використання в роботі вчителя, класного керівника діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності;

- стимулювати ініціативу і активізувати творчість членів педколективу в науково-дослідній, дослідно-експериментальній та іншій творчій діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення і розвиток навчально-виховного процесу в установі та роботі вчителя; проводити первинну експертизу стратегічних документів навчального закладу (програм розвитку, освітніх та навчальних програм, навчальних планів та ін);

- контролювати хід і результати комплексних досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних навчальним закладом;

- аналізувати результати педагогічної діяльності, виявляти і попереджати помилки, труднощі, перевантаження учнів і вчителів; вносити пропозиції щодо вдосконалення діяльності методичних підструктур і брати участь у реалізації цих пропозицій;

- сприяти розвитку особистісно орієнтованої педагогічної діяльності, забезпечувати умови для самоосвіти, вдосконалення та самореалізації особистості педагога.

3. Зміст діяльності

3.1 Зміст діяльності методичної ради визначається цілями і завданнями роботи навчальної установи, особливостями розвитку школи та освітньої політики району, держави.

3.2. Зміст діяльності ради передбачає підвищення кваліфікації педагогічних працівників, вдосконалення навчально-виховного процесу і полягає в наступному:

3.2.1. вироблення і узгодження підходів до організації, реалізації та оцінці інноваційної діяльності; організація науково-дослідної, дослідно-експериментальної діяльності.

3.2.2. Здійснення контролю і надання підтримки в апробації інноваційних навчальних програм і реалізації нових педагогічних методик і технологій.

3.2.3. Розробка планів, графіків і програм підвищення кваліфікації та розвитку професійної майстерності педагогічних працівників.

3.2.4. Обговорення робочих, інноваційних, експериментальних програм і рекомендацій педагогічної ради для обговорення і затвердження.

3.2.5. Оцінка діяльності членів педагогічного колективу, рекомендації щодо атестації вчителів, присвоєння категорій, поданням до нагород та інших заохочень.

3.2.6. Організація загального керівництва методичної, наукової, інноваційної діяльністі, проведення шкільних науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів, симпозіумів, «круглих столів», методичних конкурсів, виставок, оглядів, методичних днів, тижнів, декад і ін

3.2.7. Аналіз та рекомендації до друку та впровадження методичних посібників, програм та іншої продукції методичної діяльності закладу.

3.2.8. Планування та організація роботи тимчасових творчих колективів, які створюються за ініціативою вчителів, керівників школи, узагальнення досвіду і вирішення проблем розвитку школи, а також для розробки інноваційних програм, організації діагностичних та моніторингових досліджень, розробки нових технологій, стратегічних напрямів діяльності школи, вивчення соціальних запитів до закладу.

3.2.9. Визначення напрямків роботи школи молодого вчителя та наставництва

4.Структура і організація діяльності методичної ради

4.1. До складу методичної ради входять директор та заступники директора , керівники МО, досвідчені вчителі. Склад методичної ради затверджується наказом директора.

4.2. У складі Методичної ради можуть формуватися групи за різними напрямками діяльності (проектно-дослідна, інноваційна, діагностика, розробка змісту і т. п.).

4.3. Керує радою досвідчений вчитель. Для забезпечення роботи методична рада обирає заступника ради та секретаря.

4.4. Робота методичної ради здійснюється на основі річного плану. План складається керівником методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором школи і затверджується на засіданні педагогічної методичної ради.

4.5. Періодичність засідань ради визначається його членами (рекомендується проводити не рідше одного разу на чверть). Засідання протоколюються. Про час і місце проведення засідання керівник методичної ради (секретар) зобов'язаний довести до відома членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, які зачіпають інші напрями освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в протоколах.

4.6. По завершенню навчального року керівник методичної ради представляє аналіз роботи методичної служби.

5.Права методичної ради

Методична рада має право:

- готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційної категорії;

- висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі;

- ставити питання про публікацію матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений у методичних об'єднаннях;

- ставити питання перед адміністрацією школи про заохочення співробітників за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній та проектно-дослідницькій діяльності;

- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;

- висувати вчителів для участі у конкурсах «Вчитель року» та ін.

6.Контроль за діяльністю методичної ради

6.1. У своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді школи.

6.2. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором відповідно до плану методичної роботи та внутрішнього контролю.

Кiлькiсть переглядiв: 828