ВИХОВАТЕЛЬ
Завдання та обов’язки.
- Здiйснює дiяльнiсть по вихованню дiтей в освiтнiх установах i їх структурних пiдроздiлах (iнтернатi при школi, гуртожитку, групах, групах продовженого дня тощо), iнших установах i органiзацiях.
- Сприяє створенню сприятливих умов для iндивiдуального розвитку i морального формування особи тих, якi навчаються, вихованцiв, вносить необхiднi корективи в систему їх виховання.
- Здiйснює вивчення особи тих, якi навчаються, їх схильностей, iнтересiв, сприяє зростанню їх пiзнавальної мотивацiї i становленню їх навчальної самостiйностi, формуванню компетентностей; органiзовує пiдготовку домашнiх завдань.
- Створює сприятливе мiкросередовище i морально-психологiчний клiмат для кожного вихованця.
- Сприяє розвитку спiлкування вихованцiв.
- Допомагає вихованцевi вирiшувати проблеми, що виникають у спiлкуваннi з товаришами, учителями, батьками (особами, якi їх замiняють).
- Здiйснює допомогу вихованцям в навчальнiй дiяльностi, сприяє забезпеченню рiвня їх пiдготовки державного освiтнього стандарту, що вiдповiдає вимогам, державним освiтнiм вимогам.
- Сприяє здобуттю додаткової освiти вихованцям через систему гурткiв, клубiв, секцiй, об’єднань, органiзованих в установах, за мiсцем проживання.
- Вiдповiдно до iндивiдуальних i вiкових iнтересiв тих, якi навчаються, вихованцiв удосконалює життєдiяльнiсть колективу тих, якi навчаються, вихованцiв.
- Дотримується прав i свободи тих, якi навчаються, вихованцiв, несе вiдповiдальнiсть за їх життя, здоров’я i безпеку в перiод освiтнього процесу.
- Проводить спостереження (монiторинг) за здоров’ям, розвитком i вихованням тих, якi навчаються, вихованцiв, у тому числi за допомогою електронних форм.
- Розробляє план(програму) виховної роботи з групою тих, якi навчаються, вихованцiв.
- Спiльно з органами самоврядування тих, якi навчаються, вихованцiв веде активну пропаганду здорового способу життя.
- Працює в тiсному контактi з учителями, педагогом-психологом, iншими педагогiчними працiвниками, батьками (особами, якi їх замiняють) тих, якi навчаються, вихованцiв.
- На основi вивчення iндивiдуальних особливостей, рекомендацiй педагога-психолога планує i проводить з тими, якi навчаються, вихованцями з обмеженими можливостями здоров’я корекцiйно-розвиваючу роботу (з групою або iндивiдуально).
- Координує дiяльнiсть помiчника вихователя, молодшого вихователя.
- Бере участь в роботi педагогiчних, методичних рад, iнших формах методичної роботи, в роботi по проведенню батькiвських зборiв, оздоровчих, виховних i iнших заходiв, передбачених освiтньою програмою, у органiзацiї i проведеннi методичної i консультативної допомоги батькам (особам, якi їх замiняють).
- Вносить пропозицiї по вдосконаленню освiтнього процесу.
- Забезпечує охорону життя i здоров’я тих, якi навчаються, вихованцiв пiд час освiтнього процесу.
- Виконує правила по охоронi працi i протипожежної безпеки.
- При виконаннi обов’язкiв старшого вихователя разом з виконанням обов’язкiв, передбачених за посадою вихователя, здiйснює координацiю дiяльностi вихователiв, педагогiчних працiвникiв в проектуваннi розвиваючого освiтнього середовища освiтньої установи.
- Надає методичну допомогу вихователям, сприяє узагальненню передового педагогiчного досвiду, пiдвищенню квалiфiкацiї вихователiв, розвитку їх творчих iнiцiатив.
- Пiдвищує фаховий i квалiфiкацiйний рiвень.
Повинен знати:
Закони України щодо розвитку освiтньої галузi, iншi нормативно-правовi акти, що регламентують освiтню дiяльнiсть; прiоритетнi напрями розвитку освiтньої галузi України; Конвенцiю про права дитини; педагогiку, дитячу, вiкову i соцiальну психологiю; психологiю стосункiв, iндивiдуальнi i вiковi особливостi дiтей i пiдлiткiв, вiкову фiзiологiю, шкiльну гiгiєну;методи i форми монiторингу дiяльностi тих, що навчаються, вихованцiв; педагогiчну етику; теорiю i методику виховної роботи, органiзацiї вiльного часу тих, що навчаються, вихованцiв; методи управлiння освiтнiми системами; сучаснi педагогiчнi технологiї продуктивного, диференцiйованого, розвиваючого навчання, реалiзацiї компетентнiсного пiдходу; методи переконання, аргументацiї своєї позицiї, встановлення контактiв з тими, що навчаються, вихованцями рiзного вiку, їх батьками (особами, якi їх замiняють), колегами по роботi; технологiї дiагностики причин конфлiктних ситуацiй, їх профiлактики i дозволу; основи екологiї, економiки, соцiологiї; трудове законодавство; основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями, електронною поштою i браузерами, мультимедiйним устаткуванням; правила внутрiшнього трудового розпорядку освiтньої установи; правила по охоронi працi та пожежної безпеки.
Квалiфiкацiйнi вимоги.
Вихователь І категорiї: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр). Стаж роботи за професiєю вихователя ІІ категорiї — не менше 1 року.
Вихователь ІІ категорiї: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр). Стаж роботи за професiєю вихователя — не менше 2 рокiв.
Вихователь: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр). Без вимог до стажу роботи.