АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ

Завдання та обов’язки.

- Забезпечує соцiально-педагогiчний супровiд дитини з особливими освiтнiми потребами: разом iз вчителем класу виконує навчальнi, виховнi, соцiально-адаптацiйнi заходи, запроваджуючи ефективнi форми їх проведення, допомагає дитинi у виконаннi навчальних завдань, залучає учня до рiзних видiв навчальної дiяльностi; адаптує навчальнi матерiали з урахуванням iндивiдуальних особливостей навчально-пiзнавальної дiяльностi дитини з особливими освiтнiми потребами.

- Здiйснює функцiї: органiзацiйну, допомагає в органiзацiї навчально-виховного процесу в класi з iнклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освiтнiми потребами в органiзацiї робочого мiсця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її iндивiдуальних особливостей, схильностей, iнтересiв та потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляцiї та самоконтролю учня; спiвпрацює з фахiвцями, якi безпосередньо працюють з дитиною з особливими освiтнiми потребами та беруть участь у розробленнi iндивiдуальної програми розвитку.

- Несе вiдповiдальнiсть, разом з iншими працiвниками, за здоров’я та психологiчний стан учнiв, забезпечуючи здоровi та безпечнi умови навчання, виховання та працi.

- Веде встановлену педагогiчну документацiю; навчально-розвивальна: спiвпрацюючи з вчителем класу, надає освiтнi послуги, спрямованi на задоволення освiтнiх потреб учнiв; здiйснює соцiально-педагогiчний супровiд дiтей з особливими освiтнiми потребами, дбає про професiйне самовизначення та соцiальну адаптацiю учнiв.

- Сприяє розвитку дiтей з особливими освiтнiми потребами, полiпшенню їхнього психоемоцiйного стану.

- Стимулює розвиток соцiальної активностi дiтей, сприяє виявленню та розкриттю їхнiх здiбностей, талантiв, обдарувань шляхом їх участi у науковiй, технiчнiй, художнiй творчостi.

- Створює навчально-виховнi ситуацiї, обстановку оптимiзму та впевненостi у своїх силах i майбутньому; дiагностичну: разом iз групою фахiвцiв, якi розробляють iндивiдуальну програму розвитку, вивчає особливостi дiяльностi i розвитку дiтей з особливими освiтнiми потребами, оцiнює навчальнi досягнення учня; оцiнює виконання iндивiдуальної програми розвитку, вивчає та аналiзує динамiку розвитку учня; прогностичну: на основi вивчення актуального та потенцiйного розвитку дитини, приймає участь у розробленнi iндивiдуальної програми розвитку; консультативну: постiйно спiлкується з батьками, надаючи їм необхiдну консультативну допомогу; iнформує вчителя класу та батькiв про досягнення учня.

- Дотримується педагогiчної етики, поважає гiднiсть особистостi дитини, захищає її вiд будь-яких форм фiзичного або психiчного насильства.

- Постiйно пiдвищує свiй професiйний рiвень, педагогiчну майстернiсть, загальну культуру.

Повинен знати:

Конституцiю України; Закони України; акти Президента України, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України щодо освiтньої галузi; накази та розпорядження Мiнiстерства освiти i науки України; Декларацiю прав i свобод людини; Конвенцiю про права дитини; нормативно-правовi акти з питань навчання i виховання дiтей з особливими освiтнiми потребами; мiжнароднi документи про права людини й дитини; державнi стандарти освiти; нормативнi документи з питань навчання та виховання; iншi законодавчi та нормативно-правовi акти з питань освiти; педагогiку, психологiю, вiкову фiзiологiю, шкiльну гiгiєну; досягнення сучасної психолого-педагогiчної науки i практики; основи соцiологiї, економiки, фiнансово-господарської дiяльностi загальноосвiтнiх навчальних закладiв; законодавства про працю; форми роботи з громадськими органiзацiями; правила i норми охорони i безпеки працi, правила виробничої санiтарiї та протипожежної безпеки; повинен вмiти застосовувати професiйнi знання в практичнiй дiяльностi, здiйснювати педагогiчний супровiд дитини з особливими освiтнiми потребами в умовах iнклюзивного навчання; разом з iншими фахiвцями складати та реалiзовувати iндивiдуальну програму розвитку дитини; вести спостереження та аналiзувати динамiку розвитку учня; налагоджувати мiжособистiснi стосунки мiж всiма суб’єктами навчально-виховної дiяльностi.

Квалiфiкацiйнi вимоги.

Асистент вчителя І категорiї загальноосвiтнього навчального закладу з iнклюзивним та iнтегрованим навчанням: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр) та спецiальна пiдготовка за вiдповiдними професiйними програмами. Стаж роботи за професiєю асистента вчителя загальноосвiтнього навчального закладу з iнклюзивним та iнтегрованим навчанням в навчальних закладах ІІ категорiї — не менше 1 рокiв.

Асистент вчителя ІІ категорiї загальноосвiтнього навчального закладу з iнклюзивним та iнтегрованим навчанням: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр) та спецiальна пiдготовка за вiдповiдними професiйними програмами. Стаж роботи за професiєю асистента вчителя загальноосвiтнього навчального закладу з iнклюзивним та iнтегрованим навчанням в навчальних закладах — не менше 2 рокiв.

Асистент вчителя загальноосвiтнього навчального закладу з iнклюзивним та iнтегрованим навчанням: базова вища педагогiчна освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (бакалавр) та спецiальна пiдготовка за вiдповiдними професiйними програмами. Без вимог до стажу роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 5370